A sikur të gjeja një Rilindas të
Rilindjes Kombëtare Shqipëtre sot në shkullin XXI, që parimi i
rrugës së tyre të jenë sotë shembëlltyre për klasat politike
shqiptare.
Pozita politike e shqipëtrve në
shumicën e trojev shqiptare në Ballkan dhe në shtetet e kontinetit
europian dhe më gjërë viteve të fundit po përballet me tri
rreziqe të mëdha, për të cilat kombi shqipëtar dhe institucionet
kompetente duhet të reagojn në mënyr unike dhe të vendosur.
Pobashkvuaj me popullin tim për parimet e rilindasit të mirfillt që
sot na mungon me mendimet e arsyeshme dhe veprime të ndikuara nga
arsyeja si garant për përparimin e vazhdueshëm të kombit
shqipëtar, me hapje shpirtërore të rrugës së humanizmit si një
ide pozitive që sjell ndërmend shprehjet si dashuria ndaj
njerzimit, paqja por me domethnjën kuptimplote të humanizmit që
është mënyra e të menduarit që parashtron konceptin humanist si
fokus i tij dhe si qëllim i vetëm me ide reformiste me vlerat dhe
dinjitet e veçanërisht arsyes.
Këtë trinitet të rreziqeve
që po i kanoset më tani drejtpërsëdrejti kombit tonë janë:
1.Shovenizmi serb
2.Islamizmi
politikë-radikal
3.Kriminaliteti-korrupsioni i klasave politike.
Ndërhyrja e faktorve të
jashtëm në çështjen shqiptare shpesh herë ka treguar rreziqe të
shumëfishta sidomos të atyreve shteteve jomike të shqiptarve dhe
veçanërisht tek shtetet që na kanë sunduar e pushtuar në forma
më barbare gjatë hsitorisë. Këtë shumë mirë e potencon
shkrimtari ynë i madhe Ismail Kadare se” pushtusi edhe i vdekur po
të jetë është pushtues” dhe pretendimet e fundit për të
tentuar që sado pak të rehabilitojn ish-pushtusit të tokave
shqiptare, ka një konotacion të pastër politik me qëllime të
caktuar të shteteve gjegjëse. Këto ndërhyrje duhet shikuar në
forma të ndryshme jo vetëm me mjete popagandistike e diplomatike e
ekonomike ( Serbia, Turqia, Maqedonia, Mali i Zi, Bosnia, Bullgaria,
Rusia dhe Greqia), pasi që kanë qëllime ekspasioniste, politike në
dobi të tyre e në dëmë të çështjes shqiptare.
Shovenizmi serb edhe sot
e kësaj dite nuk ka lëkundur aq shumë nga projekti i Ilia
Garashaninit të vitit 1844, që ka pretendime territorial dhe
kulturore mbi hapsirat shqiptare, kjo mjafton të shikojm kushtetuten
e shtetit serb, pastaj deklarimet e shumë akademikve serb ndaj
çështjes shqiptare, si dhe qëndrimin e Kishës serbe. Ky
hegjemonizëm kur e ka edhe mbështetjen ruse bëhet edhe rrezik më
real duke pasur parasyshe pretendimet gjeopolitike dhe
gjeostrategjike të Rusisë. Orjentimi jo edhe aq përcaktues i vete
shtetit serb sa me Europ aq edhe me Rusi bënë që shteti serb të
mos bartë edhe përgjegjësi dhe detyrime ndërkombëtare, në këtë
raste vete shteti serb sot derdh miljona euro donacion për
strukturat jo të ligjshme jashtë shtetit serb me qëllime shpesh
herë edhe për destabilizim në rajonë. Shteti serb duhet ndrruar
nga mentaliteti i vjeter bashk me klasën e saj politike dhe
ndërkombtarisht duhet kërkuar falje për krimet gjat periudhave të
ndryshm të historiës ndaj popujve të ballkanit e veçanërisht
ndaj shqiptarve dhe duhet të i kapet një realiteti të ri atij se
duhet dhe gjendet në një pjes të europës dhe se ka përfunduar
koha e pretendimeve hegjemoniste të saja.
Islamizmi politikë-radikal
shoqëria shqiptar duhet kuptuar realitetin se ekzistojn si
pasardhës të një kulture e qytetrimi të lashte Pellazgo-ilir, dhe
me vlera shumë të mirfillta dhe se bartim mbi të kaluarn tonë
historike vlera të qytetrimit të krishtera një trashegimi e jona
që mezi i ka shpetura furtunave të pushtusve të ndryshm dhe se
gjindemi në kontinentin europian dhe që divesiteti kulturor në
këtë rastë religjioze dhe aqë shumë nuk është i mirpritur
pavarsishtë se proklamohet nëpër zyret e tryeza ndërkombtare,
andaj duhet hapur rrugë ndjenjës kombëtare dhe jo asaj fetare.
Islamizmi politik apo ai radikal pasi që po që se e ndërlidhim
islamizmin politik në doktrinën e saj të mirfillt natyrishtë që
është radikal pasi që nuk pranon shtetin laik por thirret në
sheriat në këtë aspekt është në kundërshitm me laicitetin e
shoqëris shqiptare dhe shteteve shqiptare si Shqipëris dhe Kosovës.
Me që jemi përcaktus të orjetimeve tona politke strategjike drejtë
europës dhe vetëm kjo është zgjidhja e vetme duhet rrespektuar
këtë laicitet shoqëror e shtetror, pasi që kjo do të jetë
kanceri i shoqëris shqiptare që ndoshta do ta vuajm edhe së paku
për rreth pesdhejt viteve të ardhshme deri sa, siq është parapar
nga studius të ndryshm që çështja e religjionit do të zbehet
deri në atë masë që nuk do të ishte e rëndësishme për një
shoqëri demkratike dhe prosperuse drejte të arriturav shkencore.
Këtu duhet pasur parasysh që duhet të heqim atë petk që po
bartim padrejtësisht që së paku rreth njëqindepesëdhjet vite
për çështjen religjioze që të na quajn si “aziatik” e si
“beduin të shkretirave” që padrejtësishte e bartim por të
tregojm vlerat tona të mirfillta shqiptare e që i kemi dhënë
qytetrimit botror.
Kështu që shqiptarët duhet të
kenë dy objektiva të qarta dhe të e drejtojn tehune e luftës
diplomatike në dy fronte, kundër shovenizmit serb-sllav dhe kundër
erdoganizmit me ideologji të errsirës mesjetare të prapambetura
obskurantiste, pasi që Turqia nën ndikimin e shtrirjes së saj
fetare-kulturore dhe me pretendime otomaniste në ballkan, vetëm sa
i’a lehtëson sllavëve shtrirjen dhe ndikimin edhe më të fort
mbi shqiptarët, në këtë rajon nën petkun e mbrojtjes së pakicës
së otomanizmit, kështu që duke e eliminuar elemnetin bazë të
strukturës sonë shqiptare atë të autoktonisë, ne duhet dhënë
goditjen këtyreve dy rrymave antishqiptare dhe duhet afirmuar
individualitetin e vetëqenjen kombtare shqiptare.
Kriminaliteti-korrupsioni i
klasave politike kjo endemi tashmë është realitet te të
gjitha klasat politike në shtetet shqiptare si në Shqipëri dhe në
Kosovë si dhe te klasat politke si në Maqedoni e në Kosovë
Lindore gjegjësishte në Preshevë , Bujanocë dhe Mmedvegjë dhe të
atyreve në Mal të Zi. Ne si shoqëri shqiptare duhet të krijojm
vija të qarta që të mos përkrahim ata politikan apo parti
politike që mund të kenë dorë në krimë-korrupsion që janë
keqpordoruse të taksapaguesev të popullit si dhe të kemi më shumë
qytetari aktive. Kjo dukuri paraqet një rrezik real pasi deformon
rrejdhen e orejtimeve të shteteve tona dhe të shoqëris shqiptare
duke i’a vrarë perspektivën e fëmijve tanë dhe të kombit.
Nga:
Valon Jashari - Historian dhe ish-veteran i UÇPMB-së dhe
ish-Kryetar i “Lëvizjes së Lirisë” lëvizje që vepron në
Preshevë, Bujanocë dhe Medvegjë, dhe ish i burgosur në grupën e
Dobrosinit dhe tani akoma në këtë porces gjyqësor si dhe aktivist
për të drejtat e shoqëris shqiptare.
Po ça ja ke vën Zhgabës atë shenj të dhjer të çifutëve qo përmban rrezik
ReplyDelete